zondag 30 maart 2014

Het is tijd


 Lieve mensen

Er is veel gebeurt de afgelopen tijd
en ik blijf mn werk steeds weer tegen komen
in webshops.
Ik wil niet dat dit een blog word die in het teken staat 
van negativiteit.
En ik heb dan ook geen andere keus
om afscheid van jullie te nemen.
Door velen word er laconiek over gedaan,
dat ik me aanstel en zo langzamerhand
begin ik dat ook nog te geloven ook.

Maar weet je...het doet me gewoon zeer...
niet dat mensen plaatjes van me plaatsen
op hun webshops,maar de reactie's die ik krijg,
als ik fatsoenlijk vraag of ze verwijdert kunnen worden
of dat ze een link naar mn site willen zetten.

Ik heb mijn hart en ziel in mn plaatjes gelegd
om jullie een plezier te doen.
Het heeft me enorm goed gedaan,
dat ik daarop mooie en liefdevolle reactie's kreeg
en mails kreeg.
Dat alles is met geen geld te koop
en koester ik dan ook enorm

Misschien kom ik ooit nog terug,
deze Blog blijft voor nu ook nog even staan,

Voor mij is nu in ieder geval even alle inspiratie,
alle geduld en alle zin op.

Ik wil iedereen bedanken die mij hebben gevolgd,
iedereen die me steunden met deze dingen
en iedereen die een reactie liet.

Ik wens jullie alle liefde en goeds toe


Groetjes Janet

98 opmerkingen:

  1. I am so sorry to hear that you continue to have so much trouble with people stealing your work and selling it as their own. It makes me so sad. Those people are greedy, selfish and thoughtless. I have enjoyed the images you shared so much, thank you for all the work you have put into them. Please don't go away forever, take a break, calm your soul and come back one day.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach heel jammer Janet, misschien verander je nog eens van mening en kun je erboven staan of misschien een website en de plaatjes beschermen. Succes!

    Veel succes met je andere activiteiten,

    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt jammer Janet dat men het je zo lastig maakt, ik zal je mooie plaatjes hier zeker gaan missen, sterkte en ik hoop dat je toch op een andere manier plezier kunt halen uit je hobby.
    groetjes Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dear Janet. I am very sorry to hear this, but I wish all the best and hope that you sometime will be back.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jammer Janet ik snap dat het je verdrietig en boos maakt maar als het een grote ergenis word dan kun je beter stoppen.
    groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat jammer dat je er mee stopt maar ik kan het wel van je begrijpen groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat ontzettend jammer, ik genoot altijd van je werk. Ik snap het wel. Ik hoop je weer terug te zien, hier of misschien op een site, die je wel goed kan beschermen misschien. Sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zul je teleurgesteld zijn Janet... Vind dit heel naar voor je en ik kan nu wel gaan zeggen dat je niets van kritiek moet aantrekken, maar dat zou niet eerlijk zijn want ik snap het maar al te goed. Heel stom misschien, maar ik merk gewoon een verschil tussen Nederlandse en buitenlandse bloggers, op de één of andere manier is die laatste 'categorie' gewoon veel spontaner en gunnen ze je meer. Maar wie weet, wanneer je nu even afstand neemt van alles, dat je wellicht een andere invulling aan je blog gaat geven? Het zou toch zonde zijn om je creativiteit niet te benutten, ja toch? Hoe dan ook, ik wens je in ieder geval het beste toe en hoop je toch nog eens te 'zien' in blogland! Liefs, Ira
    Ira’s Crea Corner

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo lieve Ira

      Hier wil ik graag op reageren,want het is helemaal waar wat je zegt hoor.
      De buitenlandse Bloggers vragen netjes als ze wat willen gebruiken en ze voegen ook gelijk
      een link toe.Van de Nederlandse webshopeigenaren krijg je inderdaad alleen maar een grote mond!

      Ik kom terug met een andere blog ,maar voor nu even niet en als ik terug kom,dan alleen met watermerken

      Liefs

      Verwijderen
  9. ik vind het onbegrijpelijk dat mensen zo met elkaar omgaan. Ik wens je dan ook veel creativiteit en de waardering die je verdient zonder oneerlijkheid en verdriet.
    Liefs, Alice

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jammer. Ik vond je werk heel mooi. Groetjes, Els.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. heel jammer, maar wel erg begrijplijk.
    Kan me niet indenken dat mensen zo gemeen willen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Janet,
    Wat ontzettend jammer dat je zoveel negatieve ervaringen beleefd aan een hobby die leuk en ontspannend hoort te zijn. Ik kan me voorstellen dat je daarom gekozen hebt om te stoppen. Niemand kan echt begrijpen wat jou wordt aangedaan. Ik vind het heel erg jammer. Ik hopp dat je toch nog je creativiteit kunt gebruiken op een manier die echt ontspannend kan werken. Heel veel sterkte.
    Liefs Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel vervelend voor je. Begrijp ook dat dit een emotionele beslissing is.
    Ik wens je heel veel sterkte met alles en ik wil je bedanken voor alle mooie bewerkte en originele plaatjes die je met ons hebt willen delen.
    Hopelijk zien we je ooit weer eens terug in blogland.
    Groetjes,

    Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ps. Sorry, ik zag dat ik in mijn eerste reactie een slordige typefout had gemaakt, daarom heb ik die verwijderd. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat vind ik dit jammer , kwam elke dag wel even kijken of er nieuwe plaatjes waren , ik wens je heel veel geluk en hopelijk kom je nog weer terug , doe rustig , en een dikke knuffel . groetjes Katharina

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hi Janet. Twee woorden zijn genoeg BEGRIJPELIJK en JAMMER.
    We hebben er al uitgebreid over gesproken. Ik snap je helemaal. Het is eigenlijk een vorm van wegnemen om er aan te verdienen. Daarom wil ik ook nooit dat er van mijn kraam en kaarten fotoos gemaakt worden Word ik ook boos. Meld je aan op mijn blog en laat af en toe iets van je horen. Dan weet ik dat er mensen zijn die mijn werk waarderen. Niet alleen de fotoos van de kaarten er afhalen en er dan mooie sier mee maken of om er een workshop mee te doen . Daar kan ik ook boos over worden. Dan denk ik weleens, ik stop met bloggen, maar al die anderen, die mijn werk wel beoordelen en het laten weten en de liefde die je daardoor terug krijgt, wint het dan weer van mijn boosheid Maar ik snap het helemaal Janet. Al geef ik de hoop, dat je weer terugkomt niet op. Denk er rustig over na en doe wat je het beste lijkt. Lieve groetjes van leny w

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Janet,
    heb alle reacties gelezen en ook ik vind het heel jammer, ik zal je prachtige, bewerkte plaatjes missen,maar als jij er geen plezier meer aan beleeft dan moet je gewoon stoppen en misschien denk je over een poosje..misschien toch..ik wens je het allerbeste, liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het is heel jammer Janet. Maar ik snap je gevoel wel. En op een gegeven moment ben je 't zo spuugzat, dat je er gewoon mee kapt. Gelijk heb je. Voor nu. Voor later... dat zien we dan wel weer. Mss moet je er tóch zelf geld voor vragen en er een flink watermerk op zetten.
    Ook al is dat jouw insteek niet; soms word je in een maatschappij als deze gedwongen je zo te gedragen, puur ter zelfbescherming.
    Ik wens je alle sterkte en vooral rust.
    Wat klinkt dat begrafenis-achtig, maar zo bedoel ik het niet.
    Dat je vooral maar geen gezeik aan je kop hoeft te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat vind ik dit erg voor je Janet, dat je nu min of meer in een positie gedwongen wordt die je nooit voor ogen had. Jij beleefde veel plezier aan je hobby en was bereid te delen wat wij allemaal erg waardeerden want je bewerkte de plaatjes erg mooi. Ik hoop dat je een manier kan vinden om toch weer terug te kunnen keren in blogland die ook voor je gemoedsrust werkt, sterkte, lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Jammer Jeanet, je maakt zulke mooie dingen, succes met je andere creatieve uitspattingen, en laat je niet kisten!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. OOO Wat naar Janet, wat ontzettend vervelend dat dit soort dingen gebeuren, mensen hebben geen respect als ze zo met andermans creaties omgaan en er aan willen verdienen. Je er niets van aantrekken gaat niet, dat begrijp ik goed want zoiets vreet aan je. Ik vind het dan ook erg jammer dat je besloten hebt om te stoppen maar kan het wel begrijpen. Ik wens je heel veel sterkte en denk dat je toch wel op jouw manier creatief blijft en wellicht zien we je toch nog eens terug hier. In ieder geval super bedankt voor alles wat je met ons gedeeld hebt!
    Liefs Hanny♥,
    http://tierelantijntjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hallo
    I reely gona miss you! You have the most beauti i ever seen.
    Send my love to you from Sweden

    BeantwoordenVerwijderen
  24. your work will greatly be missed!! Thank you so much for sharing so much with us.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. so sorry for you. thank you for all you have done.XXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Dear Janet, I hope this translates OK for you. I have just recently started to follow your blog but I have purchased your images on Etsy and I love using them. You hear too often about images being taken and used without regard for the artist. I'm sorry to hear that you are closing your blog for now. I do hope you will return some day. I love your work.
    Joyce

    BeantwoordenVerwijderen
  27. I'm so sorry that this has happened. Thank you so much for the beautiful pictures, I really appreciate you doing them for us. I hope that one day you will feel up to coming back.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik begrijp jou Janet, het moet echt frustrerend zijn om te zien dat je eigen plaatjes gebruikt worden voor commerciële doeleinden. In ieder geval bedankt voor al je mooie bewerkingen. Gelukkig volg ik jou op FB en zullen we daar nog af en toe eens verwent worden.
    Liefs,
    Christelle

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Lieve Janet,

    Heel erg jammer om te lezen dat je gestopt bent met je mooie blog. Heel begrijpelijk dat je deze beslissing, na alle waarschuwingen, hebt genomen. Zo erg dat mensen het voor je verpesten!
    BEDANKT VOOR ALLE MOOIE PLAATJES!!

    Heel veel liefs,

    Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Lieve Janet,

    Heel erg jammer om te lezen dat je gestopt bent met je mooie blog. Heel begrijpelijk dat je deze beslissing, na alle waarschuwingen, hebt genomen. Zo erg dat mensen het voor je verpesten!
    BEDANKT VOOR ALLE MOOIE PLAATJES!!

    Heel veel liefs,

    Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ook ik vind het jammer jouw mooie plaatjes, en praatjes, te moeten missen. Maar: begrijpelijk.
    Ik hoop: tot ziens!
    groeten, Hendrika

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Lieve Janet, een ander kan zeggen wat ie wil, maar jij moet je er goed bij voelen! Doe wat jij denkt dat goed is. Ik dank je voor al het moois en de gezellige babbels. Wij spreken elkaar nog wel op Facebook! Lieve groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  33. I am so sad to hear the news. I enjoy your images so much, thanks for sharing them with us. You work is so beautiful.
    Groete uit Suid-Afrika,
    Amelia

    BeantwoordenVerwijderen
  34. So sorry to hear your news Janet. I have really appreciated your generosity and feel very saddened that some people have taken advantage of it. I hope you come back to blogging again. Margie

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat erg Janet dat je gedwongen wordt dit besluit te nemen. Het is jammer dat men jouw prachtige bewerkingen zich toe eigent, maar veel erger vind ik dat je ze er niet eens op mag wijzen dat ze 'aan het stelen' zijn.....
    Je schitterende bewerkingen zullen zeker gemist worden....
    Heel veel sterkte gewenst.
    grt Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat jammer voor jou en voor ons. Ik heb nog geen plaatjes van je gebruikt, maar vind ze prachtig.
    Dit weekend is het ARTSpecially Event in Nijkerk. Misschien leuk voor jou om hernieuwde inspiratie op te doen.
    veel liefs,
    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Je suis vraiment désolée, tout cela est vraiment triste .

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Zo jammer van al het moois dat je maakt.
    Maar snappen doe ik het wel.
    Heel veel succes.
    Je plaatjes zullen gemist worden.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat ongelooflijk jammer. Het is (nu dus: was) een genot om alleen al te KIJKEN. Ik hoop dat je voor jezelf snel de draad weer op kunt pakken en weer kunt genieten.
    Bedankt voor veel uren kijkplezier en legio mooie plaatjes. Het ga je goed!

    Hartelijke groeten,
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Allemaal heel hartelijk bedankt voor jullie lieve woorden

    Thank you so much for your kind words

    Groetjes Janet

    BeantwoordenVerwijderen

  41. Ook ik wil graag reageren, ben zo een stille lezer en vooral kijker. Heb ongelooflijk begrip voor je situatie, dit kan nooit de bedoeling zijn van je hobby terwijl anderen er mee aan de haal gaan.
    Heel veel succes met iets wat er ongetwijfeld weer op je pad komt en je er dan volop van kunt genieten zonder dat het verdriet doet.

    Heel veel dank voor het kijkplezier en vooral veel geluk!!!

    Het ga je goed.

    Lieve groet,
    Ingeborg.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Heel jammer Janet, ik was ook alleen maar een kijker omdat ik meer met stempels doe. Maar het was iedere keer weer een genot om je mooie bewerkte plaatjes te zien. Het is toch niet te geloven dat mensen zo te werk gaan. Ik wens je veel sterkte met dit dappere besluit zo hou je de eer aan je eigen kant.

    Lieve groet,
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Heel erg jammer Janet dat er zo gedaan wordt. Ook al hoorde je mij niet veel, ik genoot altijd van de prachtige vintage plaatjes die je bewerkte. Je kan dat zo mooi. Sterkte met je besluit hoor.

    groetjes Henriëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Janet, I have only recently found your blog and all your wonderful works. I haven't been a commenter but more of a follower, however it has been a real pleasure to see all your wonderful work. Yours is not the first blog I have found only to lose because of these same issues. It is so disappointing that people have to be like this.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Best of luck to you in the future. I loved your work.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Janet, wat heb ik genoten van je blog (en doe dat nog steeds!).
    Fantastisch, zoals je steeds weer nieuwe vintage plaatjes in diverse uitwerkingen liet zien. Ik heb er af en toe gebruik van gemaakt en was en ben er dol op!
    Heel veel succes bij alles wat je doet en ja: misschien pak je ooit de draad weer op en dan kom ik graag weer genieten!
    Tot dan: het allerbeste en DANK JE WEL!!
    Lia xx

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Janet, ook ik heb genoten van je blog ik wens je veel sterkte toe en hoop in de toekomst weer van je blog te kunnen genieten tot dan en dank je wel.
    Groetjes Leidy

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Hoi Janet,
    ik kan het goed begrijpen dat je nu stopt, alleen ik vind het erg jammer,
    Janet heel erg bedankt voor je mooie bewerkingen en het gaat je goed!!!
    Ik heb wel een aantal plaatjes nog van je opgeslagen ik die ga ik best nog wel gebruiken op een kaart ofzo dat mag toch wel?
    Lieve Groetjes van Daatje (Martha)

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Schade,viel Erfolg für die Zukunft,vielleicht dürfen wir deinen Blog in nächster Zukunft wieder finden

    Ganz liebe Grüße Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  50. So sorry to hear you were having trouble. I really appreciated your work and have actually used an image and saved lots for later. Thank you for sharing what you have. Your work is gorgeous!! Hugs and good luck!

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Liebe Janet,
    ich bin sehr traurig zu lesen, dass du deine wunderbaren Blog nicht mehr weiterführen möchtest. Leider wird es immer Menschen geben, die aus allem ihren Vorteil ziehen wollen, sehr zum Ärger von uns anderen. Ich hoffe sehr, dass es dir gut geht und vielleicht hast du meine E-Mail-Adresse noch, damit wir gerne in Kontakt bleiben, worüber ich mich sehr freuen würde. Sei umarmt und bedankt für die wundervollen Motive und Collagen, die du mit und teiltest.
    Alles Liebe für dich, Bärbel

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Dear Janet,
    I also have been a fan of yours and have pinned and saved several pictures .Your work is wonderful.It is so unfortunate to be taken advantage of and I am truly sorry you have to go through this disappointment in your life.
    Take care and enjoy your spring
    ,Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Thank You very much for your lovely blog.
    All the best to you <3

    Ainosofia from Finland

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Jammer jammer jammer, maar begrijp je wel...hoop dat het tzt weer terug kom.
    En trek je vooral niets van negatief commentaar aan.....ik vond het super!
    Liefs Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  55. HEB ALTIJD GEWELDIG GENOTEN EN VEEL KIJK PLEZIER BELEEFD
    MIJN HARTELIJKE DANK DAARVOOR
    EN HET GA JE GOED
    SYLVIA

    BeantwoordenVerwijderen
  56. It is over a year ago I stopped designing knitting patterns, simply because people happily "share" my patterns. I am enjoying reading and making baskets these days. No one can photocopy a basket!

    Carry on with your special and wonderful creativity, Design and create but keep it all close to your heart for a time, it helps. Your work sure pleased my soul!

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Janet, you are truly missed. In hopes you will come back to us soon :)

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Hallo Janet, ik heb ook altijd genoten van je site, dat er mensen rondwaren die geen respect hebben voor een ander zijn mooie en leuke hobby en het maar stelen bij de vleet, die moeten zich eens goed achter de oren krabben bij het lezen van je tekst, dat ze hiermee iemand zijn lust en creativiteit bederven, deze mensen moeten ze nu eens hun site's gaan blokkeren bij het zien van DIEFSTAL want daar komt het zeker op neer. Hoop dat je ooit nog eens terug komt als je alles hebt verwerkt, ik wens je heel veel sterkte.

    Groetjes van Louise een fan.

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Liebe Janet, Frohe und Gesegnete Weihnachten wünsche ich Ihnen.
    Wir warten das Sie wieder zurück kommen.
    Liebe Grüße- Katinka.

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Jammer Janet dat mensen misbruik maken van jouw goedheid ik heb heel erg genoten van
    alles wat je ons hebt laten zien.
    Het ga je goed en ik begrijp je.
    Liefs Ghea

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Ik keek net even op je blog, kan ik toch nooit goed laten. Ik mis je mooie plaatjes en de verhaaltjes erbij.
    Ja, dacht ik, dat is al bijna een jaar geleden, dat Janet af MOEST haken, door allerlei vervelende dingen.
    Heel jammer toch. Maar t gaat je nog goed? Zonder?
    Het allerbeste Janet.
    gr leny w

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Heb zelf door de griep een enorme dip . Lijkt wel of die griep al mijn energie heeftweggewerkt. Toch moest ik nog even reageren. Ik hoop toch zo, dat je het terugvindt. Ik mis het van mezelf al, na 3 maanden. Ik wens je alle goeds. liefs van leny

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Zie nu voor het eerst dit bericht. Wat vervelend dat je deze ervaring hebt.
    Logisch dat je vraagt om iets dat van jou is te laten verwijderen. I
    Het gebeurd mij ook op Facebook. Mijn reactie is dan leuk dat je door mijn werk
    bent geïnspireerd. Mensen vragen namelijk om het patroon. Dat staat in een
    Tijdschrift waar mijn werk wordt gepubliceerd . Daar verwijz ik dan naar toe.
    Verder is er ook voor mij weinig aan toedoen. Ik vind het heel naar voor jou dat je moet stoppen
    met iets wat je graag deed. Ik hoop dat het nu goed met jou gaat. Sterkte en groetjes, Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Dear Janet, I am so sorry this has happened to dishearten you. I keep coming back to see if you have come back. You are missed.
    I hope one day you can again find an artistic outlet and that it will bring you joy.
    You are adored.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. So very that through your kindness to others some people have taken advantage of you. There are many of us who are not takers who have loved your posts and are going to miss them very much. We are hoping you will change your mind and continue to share with those of us who love you for your good heart and whom do not take advantage of it. Bless you my dear and hope to see you back with us again. Carol Rainey. Us.

      Verwijderen
    2. So very that through your kindness to others some people have taken advantage of you. There are many of us who are not takers who have loved your posts and are going to miss them very much. We are hoping you will change your mind and continue to share with those of us who love you for your good heart and whom do not take advantage of it. Bless you my dear and hope to see you back with us again. Carol Rainey. Us.

      Verwijderen
  65. Very sorry for THE fact of bad people who took advantage of your posts and disrespected you. I have a business as well and I know how there are some people out there who are only takers and who never give back. One day it will get them as carmaker always does. I for one have loved your posts very much and they have warmed my heart. I am sorry to see you go as I would love to be able to buy many of your beautiful cards. Please reconsider returning to etsy.com at least so those of us who love your posts can buy from you . Take care and much happiness to you.

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Very sorry for THE fact of bad people who took advantage of your posts and disrespected you. I have a business as well and I know how there are some people out there who are only takers and who never give back. One day it will get them as carmaker always does. I for one have loved your posts very much and they have warmed my heart. I am sorry to see you go as I would love to be able to buy many of your beautiful cards. Please reconsider returning to etsy.com at least so those of us who love your posts can buy from you . Take care and much happiness to you.

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Dear Janet,
    I never had the chance to see your blog, but have seen some of your beautiful pictures on Pinterest. I follow them to this page and the sad message of what you have been through. I'm sorry to have missed seeing your work, but I'm even sorrier that some people repaid your generosity and kindness with such bad treatment. Hope you will heal from it and enjoy your creativity again. All the best,

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Hi Janet, It has taken Me a while to find My way back to You. I will be mentioning You in My next video. I do not like to use even free printables in My journals without being able to credit the artist. I feel sad that People have hurt You & treated You badly & used Your designs & even featured them without crediting You. It would be My pleasure to feature You & link Your site from My Channel & I'm creating a new page for My new store. Please come back. I'll have Your back all the way.

    BeantwoordenVerwijderen
  69. The artist should always be credited, For some reason Google cut some of My last comment so it all make sense.You are missed.

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Hey there! Someone in my Myspace group shared this site with us so I came to look it over. 휴게텔

    BeantwoordenVerwijderen
  71. "Unquestionably believe that which you said. Your favorite reason seemed to be on the net
    the simplest thing to be aware of. I say to you, I certainly get annoyed while people consider worries that they plainly do not know about.
    You managed to hit the nail upon the top and also defined out
    the whole thing without having side-effects , people could take a signal.

    Will likely be back to get more. Thanks 타이마사지"

    BeantwoordenVerwijderen
  72. It s a very useful page. Thank you. 5787cc4d44f9b49f84b627a4238c67fc
    saraykent
    reyhanli
    esme
    korgun
    arsin
    mengen
    hani
    silopi
    yozgat

    BeantwoordenVerwijderen
  73. Congratulations on your article, it was very helpful and successful. 3927d08f2a7b348f4838efe8a841052e
    website kurma
    sms onay
    website kurma

    BeantwoordenVerwijderen
  74. Thank you for your explanation, very good content. 871894a134de233530597fddbb329489
    define dedektörü

    BeantwoordenVerwijderen
  75. Thanks for your article. 67dd2db88f7740c783c3394cc1051905
    evden iş imkanı

    BeantwoordenVerwijderen
  76. شركة كلينر لخدمات التنظيف بالرياض: الخيار المثالي للحصول على منزل نظيف ومرتب
    شركة تنظيف منازل بالرياض

    BeantwoordenVerwijderen
  77. شركة سبيد واي نقل الأثاث الموثوقة والمحترفة في الرياض تقدم خدمات نقل فعالة وآمنة لتجربة نقل مريحة
    ارخص شركة نقل اثاث بالرياض

    BeantwoordenVerwijderen
  78. انوار الجنة لخدمات الصيانة والتنظيف في الدمام
    شركة تنظيف منازل بالدمام

    BeantwoordenVerwijderen
  79. مؤسسة لخير لعزل الاسطح بالرياض: تقديم حلول فعالة لمنع تسرب المياه وتحقيق العزل الحراري
    شركة عزل اسطح بالرياض

    BeantwoordenVerwijderen
  80. شركة صقور الجزيرة: الحل الأمثل لتسليك المجاري وشفط الصرف بالدمام
    شركة تسليك مجاري بالضغط بالدمام

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achter laat...dank je...
en kom gerust nog eens langs

Groetjes Janet